Ο σκοπός του ιστολογίου



Με τη χρήση αυτού του ιστολογίου προσπαθώ να επιτύχω:



Τη σύνδεση και την επικοινωνία με τους συναδέλφους μαθηματικούς για θέματα που αφορούν τα Μαθηματικά και τη μαθηματική εκπαίδευση.



Την κατάθεση και ανταλλαγή άρθρων και εργασιών που αφορούν τα Μαθηματικά.



Την ενημέρωση σχετικά με εγκυκλίους και οδηγίες που αφορούν τη διδασκαλία των Μαθηματικών στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.



Τη γνωστοποίηση ειδήσεων και πληροφοριών για δραστηριότητες που αφορούν τα σχολικά Μαθηματικά και την εκπαίδευση σε αυτά.





Με ενδιαφέρει να προβάλλεται ότι χρήσιμο, ενδιαφέρον, πρωτότυπο και ουσιαστικό πληροφοριακό  και εποπτικό υλικό πέφτει στην αντίληψή μου από το Διαδίκτυο και αφορά τα Μαθηματικά, τη μαθηματική εκπαίδευση, τον μαθηματικό μας πολιτισμό και τις δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτόν.
Πρέπει να αξιοποιείται και να αναδεικνύεται η προσωπική δουλειά των συναδέλφων μαθηματικών, αυτή που είναι κατάθεση ψυχής, ελεύθερου χρόνου, φαντασίας και δημιουργικότητας. 
Παρατηρώντας, τα ιστολόγια που είναι αναρτημένα στο Διαδίκτυο, μένω έκπληκτος για τον απίστευτο αριθμό από ανθρωποώρες που έχουν αφιερώσει οι εκλεκτοί συνάδελφοι για να ενημερωθούν οι μαθητές τους, οι φίλοι τους και οι άνθρωποι με τους οποίους θεωρούν ότι πρέπει να έχουν συνεχώς διαύλους επικοινωνίας και διαλόγου.





Τα Μαθηματικά είναι παντού, αν και δεν είναι όλα Μαθηματικά

Κάτω από τη λεζάντα αυτή αναρτώ κάποιες σελίδες που βρίσκω κατά καιρούς στο Διαδίκτυο. Τις παρουσιάζω επειδή μου προξένησαν ενδιαφέρον, έμαθα από αυτές και μαθαίνω χρήσιμες πληροφορίες, συνάντησα νέες πρακτικές, έξυπνες ιδέες, όμορφες εικόνες, πράξεις που δίνουν ένα άλλο νόημα στη ζωή μας. Θεωρώ ότι το κάθε καλό παράδειγμα πρέπει να διαχέεται, να γίνεται γνωστό και να διαδίδεται σε όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινό αναγνωστών. Ίσως μερικές από αυτές τις ιστοσελίδες και όσες άλλες θα καταχωρώ εδώ, δεν έχουν κάποια άμεση σχέση με τα Μαθηματικά, αν και μερικές είναι πολύ κοντά σε αυτά. Δίνουν όμως νέες ιδέες, προτείνουν δράσεις και δραστηριότητες, προβάλλουν την εργασία ανθρώπων που εργάζονται με κάποια οράματα για την Τέχνη, τον Πολιτισμό, την Επιστήμη. Όλα αυτά θεωρώ ότι συνδέονται  έμμεσα με τα Μαθηματικά μέσα στο σχολείο και έξω από αυτό.



Πρόγραμμα για τη Σχολική Καινοτομία

Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού. Νέα Ελληνική Λογοτεχνία και Πολιτισμός

Το αμερικανικό περιοδικό Scientific American

Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο (Ε.Λ.Ι.Α.)

Η Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, ιστοσελίδα στα αγγλικά

Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος

Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης

Art Project, Ιστοσελίδα στα αγγλικά για την Τέχνη

Έκθεση Μαθηματικής Τέχνης, οργανώθηκε το 2008 από την American Mathematical Society

Κάστρα, πύργοι, φρούρια της Ελλάδας

Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών

Για τον μηχανισμό των Αντικυθήρων

Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Μουσείο της Ακρόπολης των Αθηνών

Πανδέκτης, Ψηφιακός Θησαυρός Ελληνικής Ιστορίας και Πολιτισμού, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών




Κείμενα: Ηλεκτρονικό Περιοδικό Παιδικής Λογοτεχνίας

Παλαιά σχολικά βιβλία, σελίδα Δημοτικού σχολείου Γαλατά

________________________________________


Ρητά της Μαρία Μοντεσσόρι 
για την εκπαίδευση των παιδιών

1. Τα παιδιά μαθαίνουν από όσα συμβαίνουν στο περιβάλλον τους.

2. Εάν μαλώνετε συνεχώς το παιδί σας για τις πράξεις του, το μαθαίνετε να επικρίνει τους άλλους.

3. Εάν επαινείτε συχνά ένα παιδί, το μαθαίνετε να αξιολογεί σωστά τους άλλους.

4. Εάν το παιδί φανερώνει εχθρική συμπεριφορά, μαθαίνει να μαλώνει με τους άλλους. 

5. Αν είστε ειλικρινείς με ένα παιδί, τότε αυτό μαθαίνει να είναι δίκαιο.

6. Εάν το παιδί χλευάζεται συχνά, μαθαίνει να είναι ντροπαλό.

7. Αν ένα παιδί ζει με την αίσθηση της ασφάλειας, μαθαίνει να έχει εμπιστοσύνη.

8. Εάν ένα παιδί είναι συνεχώς ντροπαλό, μαθαίνει να αισθάνεται ένοχο.

9. Εάν ένα παιδί παίρνει συχνά βοήθεια από τους γύρω του, τότε αισθάνεται καλά με τον εαυτό του. 

10. Εάν φέρεστε σε ένα παιδί συχνά με επιείκεια, τότε αυτό μαθαίνει να είναι υπομονετικό.

11. Εάν το παιδί είναι χαρούμενο, τότε αποκτά αυτοπεποίθηση.

12. Αν ένα παιδί ζει σε ένα  περιβάλλον που ενδιαφέρεται γι΄ αυτό, τότε μαθαίνει να αγαπά τους ανθρώπους.

13. Μην μιλάτε άσχημα για ένα παιδί.

14. Δώστε έμφαση στην ανάπτυξη των χαρισμάτων ενός παιδιού.

15. Πάντα να ακούτε και να απαντάτε σε ένα παιδί που σας απευθύνει τον λόγο. 

16. Σεβαστείτε το παιδί που έκανε ένα λάθος και μπορεί τώρα ή αργότερα να το διορθώσει.

17. Να είστε πρόθυμοι να βοηθήσετε ένα παιδί που ζητάει κάτι και να μένετε μακριά όταν ένα παιδί βρήκε αυτό που έψαχνε.

18. Βοηθήστε το παιδί που έχει παραμεληθεί. Κάντε το γεμίζοντας τον κόσμο του με φροντίδα, ηρεμία και αγάπη.


19. Όταν συναλλάσσεστε με ένα παιδί πάντα εκπλήξτε το με τον καλύτερο τρόπο, προσφέρετέ του τον καλύτερο εαυτό σας.